De werking van Facebook Pixel

Als je Facebook marketing advertenties behoorlijk verwarrend vindt, weet dan dat je niet de enige bent. Al zijn functies maken het een zeer krachtig advertentieplatform, maar ze voegen ook complexiteit toe. Een van de dingen waar ik vooral gefrustreerd door raakte, zijn pixels. Pixels zijn gebruikelijk op de meeste advertentieplatforms. Ze worden gebruikt om een ​​cookie te plaatsen die bezoekers op de website volgt, zodat je later voor hen kunt adverteren. Dit wordt sequentiële retargeting genoemd . Zodra je adverteert voor eerdere websitebezoekers, kan de Facebook-pixel ook worden gebruikt om hun gedrag bij te houden wanneer ze terugkeren.

Gebruik deze walkthrough voor meer informatie over wat de Facebook-pixel is, hoe je een pixel maakt en verschillende manieren om een ​​pixel te gebruiken om conversies te verbeteren en de ROI voor jouw advertenties te verhogen.

Wat is de Facebook-pixel?

De Facebook Pixel is een analysetool waarmee je kunt meten hoe effectief uw Facebook-advertentiecampagnes zijn door de acties te volgen die mensen op uw website ondernemen.

De Facebook Pixel is een stukje code dat gebeurtenissen bijhoudt op:

  • Paginaweergaven
  • Voeg toe aan winkelkar
  • Aankoop
  • Scroll diepte
  • Tijd op pagina

Hoe werkt de Facebook Pixel?

Facebook marketing had vroeger een aangepaste doelgroep pixel om websitebezoekers opnieuw te targeten en conversiepixels voor het bijhouden van websiteconversies, zoals verkopen. Hoewel elk advertentieaccount slechts één aangepaste doelgroep pixel had, kon u veel conversiepixels maken: één voor elke webpagina waarop u conversies wilde bijhouden. Hoewel Facebook-pixels verwarrend kunnen zijn, maken ze adverteren op Facebook veel effectiever. Ze vertellen je niet alleen precies voor wie je adverteert, ze geven je ook een beter inzicht in hoe jouw Facebook-advertenties presteren. Al met al kun je ze gebruiken om de berichten veel effectiever te maken, wat leidt tot een beter rendement op uw advertentiegeld.

De Facebook Pixel werkt in zes stappen:

Installeer de pixel. Alles begint met het toevoegen van een fragment van de trackingcode aan uw website. Verzamel inzichten. U krijgt inzichten over sitebezoekers, zoals waar het verkeer vandaan komt, welk apparaat ze gebruiken en andere demografische informatie. Beoordeel gedragingen. Bekijk hoe mensen zich op uw website gedragen, of ze nu een specifieke productpagina verkennen of iets in hun winkelwagentje plaatsen. Bouw een publiek op. Gebruik de gegevens die zijn verzameld via pixelgebeurtenissen om Facebook Custom Audiences , vergelijkbare doelgroepen en advertenties op maat van die specifieke mensen te maken. Optimaliseer biedingen. Profiteer van de biedstrategie tegen de laagste kosten om mensen te bereiken die waarschijnlijk de gewenste actie zullen ondernemen, bijvoorbeeld door een product te kopen, om uw budget efficiënt te besteden. Analyseer gebeurtenissen. Beoordeel conversiegebeurtenissen om de beste Facebook marketing-advertentiestrategie voor uw bedrijf te bepalen.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*